Skip to main content

Klachtenreglement

Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige. Zwanger zijn is al spannend genoeg en daarom moet er alles aan gedaan worden om jou en je kindje goed te begeleiden. Het is prettig als het contact met de verloskundige en andere professionals in onze praktijk deskundig en aangenaam verloopt. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt, in dat geval kun je:

De klacht bespreken met je verloskundige

Zit je met vragen? Twijfels? Of ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons. We nemen graag de tijd om rustig met je te praten.  

Onze klachtenfunctionaris inschakelen

Lukt het niet om er samen met ons uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Hij of zij is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00u en van 13.00 tot 16.30u) via 088 – 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.    

Meer informatie

Kijk voor meer informatie op www.klachtverloskunde.nl.